Regels
A signal has awakened on the dead world of Noctis Ferrum. From the crumbling ruins of hive cities, echoes of lost technology pulse through the void. Only the bold dare answer the call.
Deze campagne draait om verhaal en sfeer. Het is bedoeld voor casual spelers en hobbyisten Competitief spel is niet het doel — plezier, narratief en samenwerking wel.
Campaign regels
De volgende Codex/Index zijn NIET toegestaan als zelfstandig leger. We denken dat dit met lage puntenaantallen niet de ervaring geeft die we willen bereiken. Deze legers zijn wel toegestaan als allies.
- Imperial Knighs
- Chaos Knights
Regels
- De campagne bestaat uit 4 rondes, elk van 2 maanden.
- Spelers spelen 2 games per ronde.
- Kies aan het begin van de campagne één factie en blijf die gebruiken.
- Kies aan het begin van de campagne één detachment en blijf die gebruiken. In het geval van een nieuwe Codex zullen we dit per Codex bekijken.
- Geen Epic Heroes óf Named Characters
- Legends zijn toegestaan (ga je hier onbekende gore powercombo’s mee maken verlies je warlord punten. Bij twijfel, overleg met Max)
- Matchmaking gebeurt door de Campaign leiders. De missies staan vast en zijn voor eenieder hetzelfde.
- Vindt een potje niet plaats, dan dien je aan de campaign leiders door te geven of:
- a. Beide spelers hiervoor verantwoordelijk zijn. Beiden krijgen een Loss.
- b. Eén van de spelers hiervoor verantwoordelijk is. Hij/zij krijgt een Loss, de ander een Victory
- Je begint met een leger van 600 punten. In de loop van de campagne groeit je leger:
- Ronde 1: 600 punten
- Ronde 2: 800 punten
- Ronde 3: 1000 punten
- Ronde 4: 1250 punten
Jouw Warlord
Elke speler kiest een Warlord die hem of haar door de hele campagne zal leiden. Deze held is jouw persoonlijke commandant, wiens daden, overwinningen en ondergang jouw verhaal bepalen.
Edgy filmpje over coole non-named/non-epic characters hier : https://www.youtube.com/watch?v=lh2ci5xRdDI
Warlordregels:
- Je Warlord moet een legale keuze zijn binnen je factie.
- Vehicles, Monsters, Named Characters of Epic Heroes zijn niet toegestaan. Je maakt je eigen unieke leider.
- Je Warlord moet een naam krijgen. (het is tof die op de base te zetten maar niet verplicht)
- Je gebruikt dezelfde Warlord de hele campagne. Alleen in speciale situaties kan een Warlord worden vervangen (in overleg met de spelleider).
Warlord scores
Iedere speler moet in een logboek de prestaties van hun Warlord bijhouden. Dit zal invloed hebben later in het spel. Het is aan beide spelers om hier gedurende de missie op te letten en dit bij te houden.
Actie | Score | |
---|---|---|
Commander on the Ground | Neemt of controleert een objective (1x per game) | +1 |
Strategic Elimination | Verslaat een vijandelijk Character (+1 als het de warlord is) | +1 |
Final Advance | Eindigt het potje in de deployment zone van de tegenstander | +1 |
Tactical Anchor | Heeft in 3+ battle rounds ten minste 2 friendly units binnen 6″ | +1 |
Unyielding | Warlord overleeft het potje | +1 |
Butcher of Noctis Ferrum | Maakt 10+ kills (models, in melee of shooting) in 1 game | +1 |
Warlord rewards
Wanneer je Warlord een X aantal punten heeft behaald mag je op de onderstaande tabel rollen. Heb je de reward al gehad? Rol dan opnieuw tot je een nieuwe hebt. Voor het gerolde resultaat krijg je een token van de spelleiding, deze moet je in het spel bij je warlord leggen, anders is het effect niet actief.
Reward | Effect | D6 |
---|---|---|
BORN HUNTER | De Warlord heeft en geeft de Scouts 6″ regel aan de unit waar deze bij zit. | 1 |
BIO-ACID BURNS | Je warlord krijgt de Feel No Pain 5+ regel. | 2 |
NATURAL LEADER | Re-roll Leadership of Battleshock tests | 3 |
DEADLY COMBATANT | Alle melee wapens van je Warlord hebben Sustainted Hits 1 | 4 |
SHADOW STALKER | Je warlord (plus unit) krijgt de Stealth regel | 5 |
DEATH INCARNATE | +1 Attack, +1 Strength, +1 Armour Penetration, +1 Damage op alle wapens van je Warlord | 6 |
Hobby
Geschilderde modellen zijn niet verplicht, maar sterk aangemoedigd. We gebruiken hiervoor de standaard 10 punten battle-ready regel.
Elke Hive heeft zijn eigen gevaren.
Ferrum Spire – “High Ground, Hard Falls”
The Spire still stands — barely. Its jagged towers offer vantage points… but are as unstable as the minds who climb them.
Effect voor de hele game: Eenheden die Deep Striken/redeployen of zich verplaatsen door terrein (ruïnes of terrein >3”) moeten een D6 gooien:
Op een 1, 2 of 3 krijgt de unit D3 mortal wounds (instortend puin).
Hive Tenebrus – “Total Shadow”
No natural light. Vox fails. Even the Emperor’s gaze feels dim.
Effect voor de hele game: Line of Sight is beperkt tot 18”
Effect voor de hele game: Eenheden die een Action uitvoeren moeten aan het begin van die Action een Leadership test doen: bij falen mislukt de actie meteen.
Ashen Hold – “Toxic Legacy”
The city burned… and it still burns in the air.
Effect voor de hele game: Alle infantry-modellen hebben gedurende het hele gevecht -1 Toughness tot een minimum van 3.
Effect voor de hele game: Aan het begin van elke Battle Round: rol een D6 per eenheid. Op een 1 krijgt de unit 1 mortal wound (blootstelling aan giftige as).
Crucible Delta – “Subterranean Echoes”
Steel halls twist sound and space. The walls are never still.
Effect voor de hele game: Benefit of Cover is van toepassing op alle schoten over meer dan 12” afstand (slecht zicht in de tunnels).
Effect voor de hele game: Elke eenheid die probeert te Fall Back moet eerst een Leadership test halen — Als deze faalt mogen ze geen fall back of desperate escape doen.
Mournhollow – “Crushed and Cursed”
Nothing remains. But nothing ever truly rests.
Effect voor de hele game: Niemand mag Infiltrate of scout gebruiken.
Effect voor de hele game: Rol een D6 aan het begin van de Battle Round. Op een 4+ is er een “Tremor”:
- Alle niet-FLY units bewegen die ronde aan halve snelheid (round up).
- Advance rolls zijn niet toegestaan in die ronde.