Regels

A signal has awakened on the dead world of Noctis Ferrum. From the crumbling ruins of hive cities, echoes of lost technology pulse through the void. Only the bold dare answer the call.

Deze campagne draait om het spelen van leuke potjes warhammer. Het is bedoeling casual te spelen. Competitief spel is niet het doel — plezier en narratief wel. Casual spel zit naar mijn mening niet in het stellen van army restricties maar in de manier waarop je het potje speelt. Het is niet mogelijk om alle legers en regels te kennen, attendeer je tegenstander op de regels van jouw eigen leger en voorkom ‘gothca’ momenten.  

 Mocht de spelleiding van mening zijn dat er niet gespeeld wordt zoals bedoeld behouden we het recht om je niet meer in te roosteren voor een deel of de rest van de campaign. 

Campaign regels 

De volgende Codex/Index zijn NIET toegestaan als zelfstandig leger. We denken dat dit met lage puntenaantallen niet de ervaring geeft die we willen bereiken. Deze legers zijn wel toegestaan als allies. 

  1. Imperial Knighs
  2. Chaos Knights

Regels

Je moet de hele campaign dezelfde warlord datasheet gebruiken. Enhancements, Detachments of andere units mag je wisselen naar keuze. ( Mochten er nieuwe regels of detachments uitkomen kunnen deze gebruikt worden )

  1. De campagne bestaat uit 4 rondes, elk van 2 maanden.
  2. Spelers spelen 2 games per ronde.
  3. Kies aan het begin van de campagne één factie en blijf die gebruiken.
  4. Je moet de hele campaign dezelfde warlord datasheet gebruiken. Enhancements, Detachments of andere units mag je wisselen naar keuze. ( Mochten er nieuwe regels of detachments uitkomen kunnen deze gebruikt worden )
  5. Geen Epic Heroes óf Named Characters 
  6. Legends zijn toegestaan (ga je hier onbekende gore powercombo’s mee maken verlies je warlord punten. Bij twijfel, overleg met Max) 
  7. Matchmaking gebeurt door de Campaign leiders. De missies staan vast en zijn voor iedereen hetzelfde.
  8. Niet meer dan 1 Titanic unit en pas vanaf 1000 punten
  9. Limiet van 2 datasheets met de zelfde naam (4 voor Battleline) 
  10. Vindt een potje niet plaats, dan dien je aan de campaign leiders door te geven of:
    • a. Beide spelers hiervoor verantwoordelijk zijn. Beiden krijgen een Loss.
    • b. Eén van de spelers hiervoor verantwoordelijk is. Hij/zij krijgt een Loss, de ander een Victory
  11. Je begint met een leger van 600 punten. In de loop van de campagne groeit je leger:
  • Ronde 1: 600 punten
  • Ronde 2: 800 punten
  • Ronde 3: 1000 punten
  • Ronde 4: 1250 punten

Jouw Warlord

Elke speler kiest een Warlord die hem of haar door de hele campagne zal leiden. Deze warlord is jouw persoonlijke held, wiens acties, overwinningen en ondergang jouw verhaal bepalen.

Warlordregels:

  • Je Warlord moet een legale keuze zijn binnen je factie.
  • Vehicles, Monsters, Named Characters of Epic Heroes zijn niet toegestaan. Je maakt je eigen unieke leider.
  • Je Warlord moet een naam krijgen. (het is tof die op de base te zetten maar niet verplicht)
  • Je gebruikt dezelfde Warlord de hele campagne. Alleen in speciale situaties kan een Warlord worden vervangen (in overleg met de spelleider).

We spelen met de ‘incursion’ 1000 punten regels. 

Vergeet daarbij niet dat Battleline units mogen Advancen + actie OF Schieten + Actie. 

Hobby 

Geschilderde modellen zijn niet verplicht, maar sterk aangemoedigd. We gebruiken hiervoor de standaard 10 punten battle-ready regel.